Poniższa Polityka Prywatności określa zasady gromadzenia i przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików Cookies i innych technologii śledzących Użytkowników/Klientów, korzystających ze Strony internetowej oraz Sklepu.
§1 Definicje
Sklep – oznacza serwis internetowy, dający możliwość zakupu produktów cyfrowych, usług cyfrowych raz pakietów, dostępny pod adresem internetowym: www.klasycznie-dietetycznie.pl/sklep/, prowadzony przez podmiot prowadzący działalność gospodarczą Jerzy Górski, ul. Królowej Jadwigi 12/2, 47-232 Kędzierzyn-Koźle, NIP: 7491968707, REGON: 367949694. W sklepie zamieszczane są oferty oraz informacje handlowe, udostępniane do sprzedaży produkty cyfrowe, usługi cyfrowe oraz pakiety.
Strona internetowa– oznacza serwis internetowy, dostępny pod adresem internetowym: www.klasycznie-dietetycznie.pl, prowadzony przez podmiot prowadzący działalność gospodarczą Jerzy Górski, ul. Królowej Jadwigi 12/2, 47-232 Kędzierzyn-Koźle, NIP: 7491968707, REGON: 367949694. Na stronie internetowej zamieszczane są oferty oraz informacje handlowe dotyczące produktów cyfrowych, usług cyfrowych oraz pakietów udostępnianych do sprzedaży w Sklepie.
Administrator – oznacza osobę zarządzającą Sklepem, a tym samym podmiot prowadzący działalność gospodarczą – Jerzy Górski, ul. Królowej Jadwigi 12/2, 47-232 Kędzierzyn-Koźle, NIP: 7491968707, REGON: 367949694 – Jerzy Górski, zwany dalej Administratorem. Adres e-mail do kontaktu: klasyczniedietetycznie@gmail.com.
Urządzenie– oznacza urządzenie elektroniczne, za pomocą którego Użytkownik/Klient może m.in. pobierać, utrwalać i odtwarzać Produkty cyfrowe, Produkty Cyfrowe wchodzące w skład Pakietu lub brać udział w Usłudze cyfrowej wykonywanej dla Niego. Urządzeniami są np.: komputer osobisty, laptop, tablet, smartfon, czytnik e-booków (czytnik e-book tylko w przypadku Produktu cyfrowego lub Produktu cyfrowego wchodzącego w skład Pakietu).
Użytkownik/klient – to osoba, która korzysta z funkcjonalności Sklepu oraz Strony internetowej, w tym planuje dokonać lub dokonuje zamówień w Sklepie. Jednocześnie to:
- osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także
- osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych
- osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną,
- która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę z Administratorem.
Osoby fizyczne związane z Administratorem umową i wykonujące usługi na zlecenie Administratora – są to wszelkie osoby, które ze względu na swoje szczególne umiejętności i wykształcenie są związane z Administratorem umową zlecenie/umową o pracę lub inną umową (np. Dietetyk). Osoby te odpowiedzialne są za świadczenie usług cyfrowych, tworzenie produktów cyfrowych, pakietów związanych z działalnością Sklepu oraz przygotowywaniem innych materiałów wykorzystywanych na Stronie internetowej (www.klasycznie-dietetycznie.pl) oraz w Sklepie (www.klasycznie-dietetycznie.pl/sklep) i wykonywaniem innych czynności/działań określonych Umową.
Serwis zewnętrzny – serwisy internetowe partnerów, usługodawców lub usługobiorców współpracujących z Administratorem i Osobami fizycznymi związanymi z Administratorem umową i wykonującymi usługi na zlecenie Administratora.
Cookies (ciasteczka) – dane tekstowe gromadzone w formie plików zamieszczanych na Urządzeniu Użytkownika/Klienta, możliwe do odczytania przez serwis teleinformatyczny Administratora.
RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
Dane osobowe – oznaczają informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej („osobie, której dane dotyczą”); możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej.
Przetwarzanie – oznacza operację lub zestaw operacji wykonywanych na danych osobowych lub zestawach danych osobowych w sposób zautomatyzowany lub niezautomatyzowany, taką jak zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie;
Ograniczenie przetwarzania – oznacza oznaczenie przechowywanych danych osobowych w celu ograniczenia ich przyszłego przetwarzania.
Profilowanie – oznacza dowolną formę zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, które polega na wykorzystaniu danych osobowych do oceny niektórych czynników osobowych osoby fizycznej, w szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących efektów pracy tej osoby fizycznej, jej sytuacji ekonomicznej, zdrowia, osobistych preferencji, zainteresowań, wiarygodności, zachowania, lokalizacji lub przemieszczania się.
Zgoda – zgoda osoby, której dane dotyczą oznacza dobrowolne, konkretne, świadome i jednoznaczne okazanie woli, którym osoba, której dane dotyczą, w formie oświadczenia lub wyraźnego działania potwierdzającego, przyzwala na przetwarzanie dotyczących jej danych osobowych.
Naruszenie ochrony danych osobowych – oznacza naruszenie bezpieczeństwa prowadzące do przypadkowego lub niezgodnego z prawem zniszczenia, utracenia, zmodyfikowania, nieuprawnionego ujawnienia lub nieuprawnionego dostępu do danych osobowych przesyłanych, przechowywanych lub w inny sposób przetwarzanych.
Pseudonimizacja – oznacza przetworzenie danych osobowych w taki sposób, by nie można ich było już przypisać konkretnej osobie, której dane dotyczą, bez użycia dodatkowych informacji, pod warunkiem że takie dodatkowe informacje są przechowywane osobno i są objęte środkami technicznymi i organizacyjnymi uniemożliwiającymi ich przypisanie zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej.
Anonimizacja – Anonimizacja danych to nieodwracalny proces operacji na danych, który niszczy / nadpisuje „dane osobowe” uniemożliwiając identyfikację, lub powiązanie danego rekordu z konkretnym użytkownikiem lub osobą fizyczną.
Produkt cyfrowy – to dane lub zasoby o charakterze cyfrowym, oferowane przez Administratora w Sklepie, przeznaczone do sprzedaży. Dane lub zasoby są wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej w określonym formacie, zawierają określone treści, scharakteryzowane każdorazowo w opisie w Sklepie (np. e-booki, informacje zawarte w Zewnętrznych aplikacjach, takie jak: jadłospisy, zalecenia dietetyczne i inne) przeznaczone do pobrania, instalacji lub odczytu za pośrednictwem zewnętrznych aplikacji lub przesyłane drogą elektroniczną (skrzynka e-mail) i odtworzenia za pomocą Urządzenia lub/i Zewnętrznych aplikacji. Dane lub zasoby opisane powyżej, będące Produktem cyfrowym nie są zapisane na nośniku materialnym. Produkty cyfrowe, o których mowa udostępniane są przez Administratora w Sklepie, na zasadach określonych w Regulaminie.
Aplikacja zewnętrza- to aplikacja na Urządzenie, za pośrednictwem, której Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta może odtworzyć treść produktów cyfrowych zakupionych w Sklepie, jeżeli Produkt cyfrowy tego wymaga (Informacja tego typu jest każdorazowo zawarta w opisie Produktu cyfrowego, zamieszczonego w Sklepie). Za pośrednictwem Aplikacji zewnętrznej możliwe jest również skorzystanie z usługi cyfrowej lub pakietu. Aplikacja zewnętrzna możliwa jest do pobrania za pośrednictwem sieci Internet. Do jej działania niezbędna jest również sieć Internet.
Usługa cyfrowa– to usługa świadczona drogą elektroniczną z wykorzystaniem sieci Internet, znajdująca się w ofercie Sklepu (w szczególności konsultacje: video, telefoniczne, za pośrednictwem poczty e-mail, czatu lub innych aplikacji na Urządzenie tj. whatssapp, Messenger) przeznaczona do sprzedaży. Zakres działań obejmujący Usługę cyfrową, sposób jej wykonania, informacje dotyczące terminu jej wykonania wyszczególnione są każdorazowo w opisie Usługi cyfrowej przeznaczonej do sprzedaży, znajdującej się w ofercie Sklepu. Jeżeli oferta nie stanowi inaczej, głównymi kanałami świadczenia Usług cyfrowych są aplikacje na Urządzenie: ZOOM, Google Meet, DietetykPro, WhatsApp, Messenger oraz poczta e-mail. Usługa ma charakter niematerialny. Wymagania techniczne i warunki, które muszą zostać spełnione do prawidłowego jej wykonania opisane są w Regulaminie.
Pakiet– połączenie przynajmniej jednego Produktu cyfrowego oraz przynajmniej jednej Usługi cyfrowej lub minimum dwóch Produktów cyfrowych lub minimum dwóch Usług cyfrowych– znajdujące się w ofercie Sklepu, przeznaczone do sprzedaży.
Udostępnienie Produktów cyfrowych– oznacza odpłatne udostępnienie przez Administratora Produktów Cyfrowych Użytkownikowi/Klientowi– w odpowiedzi na Zamówienie Użytkownika/Klienta. Udostępnienie produktów cyfrowych umożliwia Użytkownikowi/Klientowi korzystanie z Produktów cyfrowych:
- Przez czas nieokreślony (jeśli oferta nie stanowi inaczej) oraz
- przy użyciu Urządzenia, na warunkach określonych w licencji.
Wykonanie usługi cyfrowej– oznacza odpłatną realizację działań wchodzących w skład Usługi cyfrowej – zamówionej przez Użytkownika/Klienta. Realizacja odbywa się za pośrednictwem sieci Internet z wykorzystaniem Aplikacji zewnętrznych na Urządzenie (ZOOM, Google Meet lub Dietetykpro, WhatAapp, Messenger), telefoniczne lub za pośrednictwem poczty e-mail- chyba, że oferta stanowi inaczej. Zakres działań wchodzący w skład Usługi cyfrowej, sposób jej realizacji, informacje dotyczące terminu jej wykonania wyszczególnione są każdorazowo w opisie usługi cyfrowej przeznaczonej do sprzedaży, znajdującej się w ofercie Sklepu. Usługa ma charakter niematerialny. Wymagania techniczne i warunki, które muszą zostać spełnione w celu jej wykonania opisane są w Regulaminie.
Realizacja Pakietu- oznacza:
udostępnienie przez Administratora Produktów cyfrowych Użytkownikowi –odpłatnie, w odpowiedzi na zamówienie Użytkownika/Klienta, wchodzących w skład Pakietu. Udostępnienie produktów cyfrowych umożliwia Użytkownikowi korzystanie z produktów cyfrowych:
- Przez czas nieokreślony (jeśli oferta nie stanowi inaczej) oraz
- przy użyciu Urządzenia, na warunkach określonych w licencji.
- Wszelkie informacje dotyczące Produktu/ów cyfrowego/cyfrowych wchodzących w skład Pakietu wyszczególnione są każdorazowo w opisie Pakietu przeznaczonego do sprzedaży, znajdującym się w ofercie Sklepu.
Oraz
Wykonanie usługi cyfrowej– odpłatnie, w odpowiedzi na zamówienie. Realizacja odbywa się za pośrednictwem sieci Internet z wykorzystaniem Aplikacji zewnętrznych na Urządzenie (ZOOM, Google Meet, Dietetykpro, WhatsApp, Messenger), telefoniczne, za pośrednictwem poczty e-mail. Zakres działań usługę cyfrową, sposób jej wykonania, informacje dotyczące terminu jej wykonania wyszczególnione są każdorazowo w opisie usługi cyfrowej przeznaczonej do sprzedaży, znajdującej się w ofercie Sklepu. Jeśli oferta nie stanowi inaczej, głównymi kanałami świadczenia usług cyfrowych są aplikacje: ZOOM, Google Meet oraz poczta e-mail. Zakres działań wchodzący w skład Usługi cyfrowej, sposób jej realizacji, informacje dotyczące terminu jej wykonania wyszczególnione są każdorazowo w opisie usługi cyfrowej przeznaczonej do sprzedaży, znajdującej się w ofercie Sklepu. Usługa ma charakter niematerialny. Wymagania techniczne i warunki, które muszą zostać spełnione w celu jej wykonania opisane są w Regulaminie.
Zamówienie– oznacza oświadczenie woli Użytkownika/Klienta, złożone za pośrednictwem Sklepu, określające:
- rodzaj i liczbę Produktów cyfrowych, Usług cyfrowych, Pakietów, wybranych z dostępnych w ofercie Sklepu w chwili składania Zamówienia,
- sposób zapłaty za wybrane Produkty cyfrowe/Usługi cyfrowe/Pakiety,
- sposób wykonania/udostępnienia produktów cyfrowych/wykonania Usługi cyfrowej/ realizacji Pakietów oraz miejsce ich pobrania
- dane Użytkownika/Klienta składającego zamówienie.
Zamówienie stanowi jednocześnie złożenie Administratorowi przez Użytkownika/Klienta oferty zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Produktów cyfrowych/Usług cyfrowych/Pakietów, które są przedmiotem Zamówienia.
Umowa – umowa świadczenia usług. Umowa nienazwana, w ramach której następuje wykonywanie Usługi cyfrowej dostępnej w ofercie Sklepu na rzecz Użytkownika/Klienta. Do umowy o świadczenie usług stosuje się odpowiednio przepisy o zleceniu (art. 750 Kodeksu Cywilnego). Umowa zawierana jest elektronicznie, na odległość z wykorzystaniem sieci Internet. Datą zawarcia umowy jest dzień złożenia Zamówienia w Sklepie, którego przedmiotem jest Usługa cyfrowa, wchodząca w skład Umowy. Opis tej Usługi cyfrowej znajduje się każdorazowo w Sklepie, w treści oferty. Termin wykonania usługi cyfrowej strony wyznaczają za wspólnym porozumieniem, bezpośrednio po opłaceniu Zamówienia na Usługę cyfrową. Termin wykonania Usługi cyfrowej nie może przypadać później niż 3 miesiące od daty zawarcia Umowy. Obowiązki zleceniobiorcy oraz zleceniodawcy, opis postępowania w przypadku złamania postanowień umowy, wysokość wynagrodzenia oraz sposób i termin zapłaty, warunki i sposób rozwiązania umowy, informacje o sądzie właściwym do rozstrzygnięcia ewentualnego sporu, kwestię praw autorskich – wymienione informacje znajdują się w Regulaminie oraz opisie Usługi w ofercie Sklepu.
Konto– Konto Użytkownika/Klienta, tj. indywidualny panel uruchomiony na rzecz Użytkownika/Klienta w przypadku zamówienia niektórych Produktów cyfrowych, Usług cyfrowych lub Pakietów przez Administratora w celu korzystania z ww. przez Użytkownika/Klienta po zalogowaniu przez Użytkownika/Klienta, zwane dalej jako Konto.
§2 Dane osobowe i Inspektor Ochrony Danych
Administratorem Twoich danych osobowych jest Jerzy Górski, prowadzący działalność gospodarczą – Jerzy Górski, ul. Królowej Jadwigi 12/2, 47-232 Kędzierzyn-Koźle, NIP: 7491968707, REGON: 367949694, e-mail: klasyczniedietetycznie@gmail.com
Na podstawie Art. 37 RODO, Administrator nie powołał Inspektora Ochrony Danych.
W sprawach dotyczących przetwarzania danych, w tym danych osobowych, należy kontaktować się bezpośrednio z Administratorem pod adresem mailowym: klasyczniedietetycznie@gmail.com.
§3 Prawa Użytkowników/Klientów wynikające z RODO
Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 roku (2016/679)- art. 15-22 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (rozporządzenie o ochronie danych)- każda osoba, której dane dotyczą ma prawo do:
- dostępu do danych oraz uzyskania od Administratora potwierdzenia, czy przetwarzanie danych osobowych dotyczy danej osoby. W przypadku potwierdzenia, że dane osobowe są przetwarzane- wspomniana osoba ma prawo do uzyskania dostępu do przetwarzanych danych oraz uzyskania informacji dotyczących celów przetwarzania danych, kategorii i rodzaju przetwarzanych danych, odbiorcach oraz kategoriach odbiorców danych, którym dane te zostały przekazane lub ujawnione, o okresie przetwarzania danych osobowych, w przypadku niemożności określenia jednolitego terminu – o kryteriach ustalania okresów przechowywania danych, o przysługujących prawach, m.in. do: żądania sprostowania, usunięcia danych, a także informacjach o ograniczeniach przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania- przysługujących osobie, której te dane dotyczą.
- Otrzymania kopii danych podlegających przetwarzaniu. W przypadku przekazywania kopii danych osobie, której dane dotyczą- pierwsza kopia danych przekazywana jest bezpłatnie, każda kolejna płatna (opłata jest zmienna, zależna od kosztów administracyjnych niezbędnych do przekazania danych osobie, której dane są przetwarzane- zgodnie z art. 15 (ustęp 3) RODO.
- Żądania sprostowania danych osobowych jej dotyczących, które są nieprawidłowe lub uzupełnienia danych, jeśli są one niepełne -zgodnie z art. 16 RODO.
- Żądania usunięcia jej danych osobowych, jeżeli nie występuje już podstawa prawna do ich przetwarzania przez Administratora lub w przypadku, gdy dane te nie są danymi niezbędnymi do celów przetwarzania, wymienionych w innej części dokumentu- zgodnie z art.15 RODO.
- Żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych w określonych przypadkach takich jak:
- Zakwestionowanie prawidłowości danych osobowych przez osobę, której te dane dotyczą. Długość czasu ograniczenia przetwarzania danych osobowych powinna być wystarczająca do sprawdzenia prawidłowości danych przez Administratora.
- Gdy przetwarzanie danych osobowych jest niezgodne z obowiązującym prawem, a osoba, której dane są przetwarzane sprzeciwia się ich usunięciu, żądając ograniczenia ich wykorzystywania.
- Dane, o których mowa nie są potrzebne Administratorowi, ale są niezbędne osobie, której dane dotyczą w celach np.: ustalania roszczeń lub obrony roszczeń.
- Gdy osoba, której dotyczy przetwarzanie danych osobowych -wniosła sprzeciw przeciwko przetwarzaniu danych osobowych- do czasu stwierdzenia, czy podstawy prawne przetwarzania danych osobowych przez Administratora są nadrzędne w stosunku do przedstawionych argumentów sprzeciwu osoby, której dane dotyczą -zgodnie z 18 RODO.
- Żądania przeniesienia danych osobowych jej dotyczących- czyli przekazania w formacie powszechnie używanym, nadającym się do odczytu maszynowego swoich danych osobowych innemu Administratorowi, jeżeli dane te są przetwarzane na podstawie zgody osoby, której dotyczą lub na podstawie umowy z nią zawartej oraz jeżeli dane te są przetwarzane w sposób zautomatyzowany- na podstawie art.20 RODO.
- Wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzaniu jej danych osobowych w prawnie uzasadnionych celach Administratora, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją osoby, której dane te dotyczą. W tym przypadku Administrator ma obowiązek dokonać oceny istnienia podstaw do przetwarzania i ich ważności, wobec interesów, praw i wolności osób, której dane dotyczą, podstaw do dochodzenia, ustalania oraz obrony roszczeń. W przypadku, gdy Administrator stwierdzi nadrzędność interesów osoby, której przetwarzanie danych dotyczy w stosunku do interesów Administratora – Administrator jest zobowiązany do wstrzymania i zaprzestania przetwarzania danych osobowych w tych celach- zgodnie z art.21 RODO.
- Cofnięcia zgody (w dowolnym momencie, bez konieczności podania przyczyny tej decyzji). Zgodnie z tym przetwarzanie danych osobowych ,które miało miejsce przed cofnięciem zgody jest w dalszym ciągu zgodne z prawem. Konsekwencją cofnięcia zgody jest zaprzestanie przetwarzania danych przez Administratora w celu, w zakresie którego zgoda ta została wyrażona i cofnięta.
- Osoba, której dane osobowe są przetwarzane ma prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych osobowych.
Dane teleadresowe Urzędu Ochrony Danych osobowych znajdują się poniżej:
Urząd Ochrony Danych Osobowych
ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa
godziny pracy urzędu: 8.00–16.00
Punkt kancelaryjny Urzędu czynny jest w godzinach 9.00-15.00
Infolinia: 606-950-000
czynna w dni robocze: 10.00–14.00
§4 Cookies
Strona internetowa oraz Sklep wykorzystuje pliki cookies, by zapewnić sprawne, szybkie funkcjonowanie powyższych (Strony internetowej oraz Sklepu), a także by zapewnić bezpieczeństwo korzystania. Dzięki zamieszczonym plikom cookies możliwe jest korzystanie z narzędzi marketingowych, analitycznych, a także umieszczanie treści przez Użytkownika/Klienta (komentarze).
Komunikat informujący o wykorzystaniu cookies na Stronie internetowej i w Sklepie pojawia się podczas pierwszej wizyty w wyżej wspomnianych. Naciśnięcie przycisku „OK” pod wspomnianym komunikatem jest równoznaczne z zaakceptowaniem i wyrażeniem zgody na wykorzystanie plików cookies zgodnie z zapisami Polityki prywatności. Cofnięcie zgody jest możliwe – za pomocą usunięcia plików cookies ze swojego Urządzenia oraz zmieniając ustawienia plików cookies wykorzystywanej przez Użytkownika/Klienta przeglądarki internetowej. Wyłączenie lub rezygnacja z plików cookies może powodować utrudnienia w korzystaniu ze Strony internetowej oraz Sklepu, a także Aplikacji zewnętrznych.
Na Stronie internetowej oraz w Sklepie umieszczane są:
- cookies wewnętrzne (pliki zamieszczane i odczytywane z Urządzenia Użytkownika/Klienta przez system teleinformatyczny Strony internetowej i Sklepu)- wykorzystywane w celu prawidłowego działania Strony internetowej oraz Sklepu oraz
- cookies zewnętrzne (pliki zamieszczane i odczytywane z Urządzenia Użytkownika/Klienta przez systemy teleinformatyczne Serwisów zewnętrznych). Skrypty Serwisów zewnętrznych, które mogą umieszczać pliki Cookies na Urządzeniach Użytkownika/Klienta zostały świadomie umieszczone na Stronie internetowej i w Sklepie poprzez skrypty i usługi udostępnione i zainstalowane na Stronie internetowej i w Sklepie.
- Cookies sesyjne – pliki zamieszczane i odczytywane z Urządzenia Użytkownika/Klienta przez Stronę internetową i Sklep podczas jednej sesji danego Urządzenia. Po zakończeniu sesji pliki są usuwane z Urządzenia Użytkownika/Klienta.
- Cookies trwałe – pliki zamieszczane i odczytywane z Urządzenia Użytkownika/Klienta przez Stronę internetową i Sklep do momentu ich ręcznego usunięcia. Pliki nie są usuwane automatycznie po zakończeniu sesji Urządzenia chyba że konfiguracja Urządzenia Użytkownika/Klienta jest ustawiona na tryb usuwanie plików Cookie po zakończeniu sesji Urządzenia.
Pliki Cookies Serwisów zewnętrznych
Administrator na Stronie internetowej i w Sklepie wykorzystuje skrypty javascript i komponenty webowe partnerów, którzy mogą umieszczać własne pliki cookies na Urządzeniu Użytkownika/Klienta. Użytkownik/Klient może sam decydować o dozwolonych plikach cookies jakie mogą być używane przez poszczególne witryny internetowe- korzystając z ustawień swojej przeglądarki internetowej. Na Stronie internetowej oraz w Sklepie wykorzystanie są również cookies służące do śledzenia statystyk strony- Google Analytics Google LCC (liczba odwiedzających, rodzaj przeglądarki, systemu operacyjnego, czas spędzony na strony, odwiedzone zakładki). Dane są anonimowe, nie pozwalają na identyfikację Użytkownika/Klienta.
§5 Bezpieczeństwo składowania danych
- Mechanizmy składowania i odczytu plików Cookie – Mechanizmy składowania, odczytu i wymiany danych pomiędzy Plikami Cookies zapisywanymi na Urządzeniu Użytkownika/Klienta a Stroną internetową i Sklepem są realizowane poprzez wbudowane mechanizmy przeglądarek internetowych i nie pozwalają na pobieranie innych danych z Urządzenia Użytkownika/Klienta lub danych innych witryn internetowych, które odwiedzał Użytkownik/Klient, w tym danych osobowych ani informacji poufnych. Przeniesienie na Urządzenie Użytkownika/Klienta wirusów, koni trojańskich oraz innych robaków jest także praktycznie niemożliwe.
- Cookie wewnętrzne – zastosowane przez Administratora pliki Cookie są bezpieczne dla Urządzeń Użytkowników/Klienta i nie zawierają skryptów, treści lub informacji mogących zagrażać bezpieczeństwu danych osobowych lub bezpieczeństwu Urządzenia z którego korzysta Użytkownik/Klient.
- Cookie zewnętrzne – Administrator dokonuje wszelkich możliwych działań w celu weryfikacji i doboru partnerów serwisu w kontekście bezpieczeństwa Użytkowników/Klientów. Administrator do współpracy dobiera znanych, dużych partnerów o globalnym zaufaniu społecznym. Nie posiada on jednak pełnej kontroli nad zawartością plików Cookie pochodzących od zewnętrznych partnerów. Za bezpieczeństwo plików Cookie, ich zawartość oraz zgodne z licencją wykorzystanie przez zainstalowane w serwisie Skrypty, pochodzących z Serwisów zewnętrznych, Administrator nie ponosi odpowiedzialności na tyle na ile pozwala na to prawo. Lista partnerów zamieszczona jest w dalszej części Polityki Prywatności.
- Kontrola plików Cookie
- Użytkownik/Klient może w dowolnym momencie, samodzielnie zmienić ustawienia dotyczące zapisywania, usuwania oraz dostępu do danych zapisanych plików Cookies przez każdą witrynę internetową.
- Informacje o sposobie wyłączenia plików Cookie w najpopularniejszych przeglądarkach komputerowych dostępne są na stronie: jak wyłączyć cookie lub u jednego ze wskazanych dostawców:
- Zarządzanie plikami cookies w przeglądarce Chrome
- Zarządzanie plikami cookies w przeglądarce Opera
- Zarządzanie plikami cookies w przeglądarce FireFox
- Zarządzanie plikami cookies w przeglądarce Edge
- Zarządzanie plikami cookies w przeglądarce Safari
- Zarządzanie plikami cookies w przeglądarce Internet Explorer 11
- Użytkownik/Klient może w dowolnym momencie usunąć wszelkie zapisane do tej pory pliki Cookie korzystając z narzędzi Urządzenia Użytkownika/Klienta, za pośrednictwem którego Użytkownik/Klient korzysta z usług Serwisu.
- Zagrożenia po stronie Użytkownika/Klienta – Administrator stosuje wszelkie możliwe środki techniczne w celu zapewnienia bezpieczeństwa danych umieszczanych w plikach Cookie. Należy jednak zwrócić uwagę, że zapewnienie bezpieczeństwa tych danych zależy od obu stron w tym działalności Użytkownika/Klienta. Administrator nie bierze odpowiedzialności za przechwycenie tych danych, podszycie się pod sesję Użytkownika/Klienta lub ich usunięcie, na skutek świadomej lub nieświadomej działalność Użytkownika/Klienta, wirusów, koni trojańskich i innego oprogramowania szpiegującego, którymi może jest lub było zainfekowane Urządzenie Użytkownika/Klienta. Użytkownicy w celu zabezpieczenia się przed tymi zagrożeniami powinni stosować się do zaleceń bezpiecznego korzystania z sieci.
- Przechowywanie danych osobowych – Administrator zapewnia, że dokonuje wszelkich starań, by przetwarzane dane osobowe wprowadzone dobrowolnie przez Użytkowników/Klientów były bezpieczne, dostęp do nich był ograniczony i realizowany zgodnie z ich przeznaczeniem i celami przetwarzania. Administrator zapewnia także, że dokonuje wszelkich starań w celu zabezpieczenia posiadanych danych przed ich utratą, poprzez stosowanie odpowiednich zabezpieczeń fizycznych jak i organizacyjnych.
§6 Cele do których wykorzystywane są pliki Cookies
- Usprawnienie i ułatwienie dostępu do Strony internetowej i Sklepu
- Personalizacja Strony Internetowej i Sklepu dla Użytkowników/Klientów
- Marketing, Remarketing w serwisach zewnętrznych
- Statystyka
§7 Cele przetwarzania danych osobowych
- Realizacja i obsługa Zamówień- Sprzedaż produktów cyfrowych oraz usług cyfrowych
Administrator realizując Zamówienia – prowadzi sprzedaż produktów cyfrowych oraz usług na odległość (cyfrowych) za pośrednictwem Sklepu. Zgodnie z prawem dochodzi do zawarcia Umowy pomiędzy Administratorem, a Użytkownikiem/Klientem, który złożył Zamówienie w Sklepie. Zawarcie umowy wiąże się z przetwarzaniem danych osobowych, osoby która jest Użytkownikiem/Klientem – który złożył Zamówienie w Sklepie- na podstawie art. ust. 1 lit. B RODO (przetwarzanie danych jest zgodne z prawem w przypadku jeżeli przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą lub
podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem Umowy). Oprócz danych osobowych odnotowywane są również szczegóły zamówienia takie jak data złożenia zamówienia, przedmiot i wartość zamówienia, wybrany sposób płatności.
W przypadku realizacji niektórych Zamówień- na produkty cyfrowe personalizowane oraz na usługi cyfrowe (on-line) – niezbędne jest podanie poza danymi podstawowymi (imię, nazwisko, adres e-mail, nr telefonu) przez Użytkownika/Klienta danych wrażliwych, w tym danych medycznych dotyczących stanu zdrowia, a także wiek, wzrost, masa ciała, informacje dotyczące stylu życia, charakteru pracy- niezbędne do realizacji przedmiotu Umowy. W odniesieniu do danych, o których mowa powyżej Administrator przetwarza te dane na podstawie dobrowolnej zgody wyrażonej przez Użytkownika/Klienta- zgodnie z art. 9 ust.2 lit. a RODO. Udzielona zgoda może być w każdym momencie cofnięta bez wpływu na przetwarzanie tych danych przez Administratora przed złożeniem oświadczenia o cofnięciu zgody. Oświadczenie można złożyć drogą mailową na adres: klasyczniedietetycznie@gmail.com lub pisemnie na adres: Jerzy Górski, ul. Królowej Jadwigi 12/2, 47-232 Kędzierzyn-Koźle. Cofnięcie zgody może uniemożliwić całkowitą i należytą realizację Zamówienia złożonego przez Użytkownika/Klienta.
- rozpatrywanie reklamacji, dochodzenie roszczeń
Przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne w celu wystąpienia przez Użytkownika/Klienta do Administratora z reklamacją odnośnie zamówionych produktów cyfrowych lub usług cyfrowych. Przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne również w przypadku dochodzenia roszczeń oraz praw w przypadku postępowań sądowych i pozasądowych- zgodnie z art. 6 ust.1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora).
- Nawiązywanie kontaktu przez formularz kontaktowy i przez adres e-mail
Administrator umożliwia kontakt ze sobą za pośrednictwem umieszczonego na Stronie internetowej Formularza kontaktowego. Formularz jest ogólnodostępny dla każdego, kto chce skorzystać z usług cyfrowych, produktów cyfrowych oferowanych przez Administratora, podjąć współpracę lub skontaktować się w jakimkolwiek innym koniecznym celu. Przetwarzanie danych zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
Administrator umożliwia kontakt ze sobą za pośrednictwem poczty elektronicznej. Dane przekazywane w ten sposób Administratorowi (adres e-mail, dane osobowe zawarte w treści wiadomości). Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest zgoda Użytkownika/Klienta wynikająca z próby podjęcia/zainicjowania kontaktu z Administratorem. Przekazane w ten sposób dane są przetwarzane w celu obsługi zapytania.
- Możliwość zamieszczania opinii oraz komentarzy w zakładce -blog Strony internetowej
Na Stronie internetowej Administratora prowadzony jest blog specjalistyczny, gdzie umieszczane są wpisy dotyczące tematów związanych z szeroko pojętą dietetyką. Pod wpisami istnieje możliwość zamieszczenia komentarza do wpisu. Przetwarzanie danych osobowych zgodnie z art..6 ust. 1 lit. f RODO.
- Świadczenie usług na odległość (cyfrowych), w tym prowadzenie konta Użytkownika/Klienta w zewnętrznych serwisach niezbędnych do wykonania Usługi (m.in. program dietetyczny Dietetykpro)
Administrator świadczy na rzecz Użytkowników/Klientów usługę polegającą na stworzeniu i prowadzeniu konta Użytkownika/Klienta w serwisie zewnętrznym DietetykPro (w przypadku niektórych produktów cyfrowych/usług cyfrowych i pakietów. W ramach stworzenia i prowadzenia konta, o którym mowa powyżej niezbędne jest gromadzenie i przetwarzanie danych osobowych, w tym danych wrażliwych podanych przez Użytkownika/Klienta oraz informacjach dotyczących złożonego zamówienia w Sklepie- na podstawie art. 6 1 lit. B RODO (przetwarzanie danych jest zgodne z prawem w przypadku, gdy jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą- przed zawarciem Umowy.
- Marketing produktów oraz Usług własnych Administratora
Administrator prowadzi działania marketingowe (marketing bezpośredni) w celu reklamy własnych produktów oraz usług, tzw. Marketing prowadzony jest za pośrednictwem adresu e-mail, numeru telefonu – podanych przez Użytkownika/Klienta.
- Wypełnianie obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze wynikającego z przepisów prawa podatkowego oraz rachunkowości
Administrator prowadzi działalność gospodarczą i w związku z tym, zobowiązany jest do prowadzenia rachunkowości zgodnie z przepisami prawa oraz do odprowadzania podatków zgodnie z przepisami prawa. W celu realizacji powyżej opisanych obowiązków Administrator przetwarza dane osobowe w szczególności, gdy zobowiązany jest wystawić fakturę na życzenie Użytkownika/Klienta- zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
§8 Rodzaje gromadzonych danych
Strona Internetowa i Sklep gromadzą dane o Użytkownikach/Klientach. Cześć danych jest gromadzona automatycznie i anonimowo, a część danych to dane osobowe podane dobrowolnie przez Użytkowników/Klientów w trakcie dokonywania Zamówienia lub wypełniania formularzy niezbędnych do realizacji usługi cyfrowej, udostępnienia produktu cyfrowego w następstwie dokonania Zamówienia, przesłania zapytania za pomocą formularza kontaktowego lub poczty e-mail.
Anonimowe dane gromadzone automatycznie:
- Adres IP
- Typ przeglądarki
- Rozdzielczość ekranu
- Przybliżona lokalizacja
- Otwierane podstrony serwisu
- Czas spędzony na odpowiedniej podstronie serwisu
- Rodzaj systemu operacyjnego
- Adres poprzedniej podstrony
- Adres strony odsyłającej
- Język przeglądarki
- Prędkość łącza internetowego
- Dostawca usług internetowych
Dane gromadzone podczas korzystania ze Strony internetowej, Sklepu (różne w zależności od celu):
- Imię, nazwisko
- Adres e-mail
- Numer telefonu
- Adres
- NIP, dane firmy
- Adres IP (zbierane automatycznie)
- dane medyczne (sytuacja zdrowotna), antropometryczne (wzrost, masa ciała), dane związane ze stylem życia i charakterem pracy
§9 Sposób przetwarzania danych osobowych
Dane osobowe podane dobrowolnie przez Użytkowników/Klientów:
- Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię) , chyba że zostały opublikowane na skutek indywidualnego działania Użytkownika/Klienta (np. wprowadzenie komentarza lub wpisu), co sprawi, że dane będą dostępne dla każdej osoby odwiedzającej Stronę Internetową oraz Sklep.
- Dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji (profilowania).
- Dane osobowe nie będą odsprzedawane podmiotom trzecim.
Dane anonimowe (bez danych osobowych) gromadzone automatycznie:
- Dane anonimowe (bez danych osobowych) nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).
- Dane anonimowe (bez danych osobowych) nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji (profilowania).
- Dane anonimowe (bez danych osobowych) nie będą odsprzedawane podmiotom trzecim.
§10 Podstawy prawne przetwarzania danych osobowych:
Administrator gromadzi i przetwarza dane osobowe Użytkowników/Klientów na podstawie:
- Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)
- art. 6 ust. 1 lit. a
osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów - art. 6 ust. 1 lit. b
przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy - art. 6 ust. 1 lit. f
przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią
- art. 6 ust. 1 lit. a
- Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000)
- Ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800)
- Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 1994 Nr 24 poz. 83)
§11 Okres przetwarzania danych osobowych
Administrator zapewnia poufność i bezpieczeństwo przekazywanych danych osobowych. Dane osobowe są gromadzone z należytą starannością i odpowiednio chronione przed dostępem do nich przez osoby do tego nieupoważnione. Administrator zobowiązuje się do podjęcia wszelkich środków bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych wymaganych przez przepisy o ochronie danych osobowych.
Czas przechowywania danych osobowych zależny jest od celu przetwarzania danych osobowych, ponieważ Administrator może przechowywać dane osobowe jedynie przez okres niezbędny do realizacji celów, do których są wykorzystywane. Zgodnie z powyższym dane osobowe przechowywane są zgodnie z poniższym:
Dane osobowe przetwarzane i przechowywane w przypadku celów takich jak:
- Realizacja i obsługa Zamówień- Sprzedaż produktów cyfrowych oraz usług cyfrowych;
- Rozpatrywanie reklamacji, dochodzenie roszczeń;
- Wypełnianie obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze, wynikającego z przepisów prawa podatkowego oraz rachunkowości;
- Świadczenie usług na odległość (cyfrowych), w tym prowadzenie Konta Użytkownika/Klienta w zewnętrznych serwisach/aplikacjach- niezbędne do wykonania usługi cyfrowej (m.in. program dietetyczny Dietetykpro)
Dane osobowe przetwarzane i przechowywane są przez cały czas realizacji Umowy, a po jej zakończeniu przez czas wynikający z obowiązujących przepisów prawa (w szczególności w zakresie dochodzenia roszczeń oraz przez czas przechowywania ksiąg rachunkowych i dokumentacji podatkowej), w zakresie danych szczególnych, w tym danych medycznych – do czasu cofnięcia zgody.
- Marketing produktów oraz Usług oferowanych Administratora- do czasu wniesienia sprzeciwu,
- Nawiązywanie kontaktu przez formularz kontaktowy- do czasu niezbędnego do udzielenia wyczerpującej odpowiedzi na pytanie zadane za pośrednictwem formularza lub do czasu cofnięcia zgody,
- Możliwość zamieszczania opinii oraz komentarzy w zakładce -blog Strony internetowej –przez cały czas funkcjonowania podstrony bloga Administratora lub do czasu wniesienia sprzeciwu przez Użytkownika/Klienta.
- Dane anonimowe (bez danych osobowych) gromadzone automatycznie- Anonimowe dane statystyczne, niestanowiące danych osobowych, są przechowywane przez Administratora w celu prowadzenia statystyk serwisu przez czas nieoznaczony.
§12 Powierzanie danych osobowych
Co do zasady jedynym odbiorcą danych osobowych podawanych przez Użytkowników jest Administrator oraz Osoby fizyczne związane z Administratorem umową i wykonujące usługi na zlecenie Administratora– w zakresie niezbędnym do realizacji usługi. Dane gromadzone w ramach świadczonych usług nie są przekazywane ani odsprzedawane podmiotom trzecim.
Dostęp do danych (najczęściej na podstawie Umowy powierzenia przetwarzania danych) mogą posiadać podmioty, odpowiedzialne za utrzymania infrastruktury i usług niezbędnych do prowadzenia serwisu tj.:
Powierzamy dane osobowe następującym podmiotom oraz kategoriom podmiotów:
- Administrator w celu prowadzenia serwisu korzysta z usług zewnętrznego dostawcy hostingu, VPS lub Serwerów Dedykowanych – Seohost. Wszelkie dane gromadzone i przetwarzane w serwisie są przechowywane i przetwarzane w infrastrukturze usługodawcy zlokalizowanej w Polsce. Istnieje możliwość dostępu do danych wskutek prac serwisowych realizowanych przez personel usługodawcy. Dostęp do tych danych reguluje umowa zawarta pomiędzy Administratorem a Usługodawcą.
- Biuro Rachunkowe Bilans Artur Pawlak- usługi księgowe
- ATVERSE-usługi informatyczne
- Google Analytics – statystyki strony
- Przelewy24–bramki płatności,
- DietetykPro- układanie planów dietetycznych
- Banki obsługujące płatności.
Usługi świadczone przez podmioty trzecie są poza kontrolą Administratora. Podmioty te mogą w każdej chwili zmienić swoje warunki świadczenia usług, polityki prywatności, cel przetwarzania danych oraz sposób wykorzystywania plików Cookies.
§13 Kontakt do Administratora
Z Administratorem można skontaktować się w jeden z poniższych sposobów
- Adres pocztowy – Jerzy Górski, ul. Królowej Jadwigi 12/2, 47‐232 Kędzierzyn‐Koźle
- Adres poczty elektronicznej – klasyczniedietetycznie@gmail.com
- Formularz kontaktowy – dostępny na Stronie internetowej www.klasycznie-dietetycznie.pl
§14 Wymagania Strony internetowej i Sklepu
- Ograniczenie zapisu i dostępu do plików Cookise na Urządzeniu Użytkownika/Klienta może spowodować nieprawidłowe działanie niektórych funkcji Strony internetowej lub Sklepu.
- Administrator nie ponosi żadnej odpowiedzialności za nieprawidłowo działające funkcje Strony internetowej oraz Sklepu w przypadku gdy Użytkownik/Klient ograniczy w jakikolwiek sposób możliwość zapisywania i odczytu plików Cookies.
§15 Linki zewnętrzne
Na Stronie Internetowej oraz w Sklepie – artykułach, postach, wpisach czy komentarzach Użytkowników/Klientów mogą znajdować się odnośniki do witryn zewnętrznych, z którymi Administrator nie współpracuje. Linki te oraz strony lub pliki pod nimi wskazane mogą być niebezpieczne dla Urządzenia Użytkownika/Klienta lub stanowić zagrożenie bezpieczeństwa jego danych. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za zawartość znajdującą się poza Stroną internetową oraz Sklepem. W przypadku wyżej wspomnianych odnośników lub stron zamieszczanych przez kogoś innego niż Administrator- Administrator zobowiązuje się szkodliwe treści –bez zbędnej zwłoki, jeśli tylko będzie posiadać wiedzę o ich obecności na Stronie internetowej oraz w Sklepie.
§16 Zmiany w Polityce Prywatności
- Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszej Polityki Prywatności bez konieczności informowania o tym Użytkowników/Klientów w zakresie stosowania i wykorzystywania danych anonimowych lub stosowania plików Cookies.
- Administrator zastrzega sobie prawo do dowolnej zmiany niniejszej Polityki Prywatności w zakresie przetwarzania Danych Osobowych, o czym poinformuje Użytkowników/Klientów, zwłaszcza posiadających Konto, za pośrednictwem poczty elektronicznej w terminie do 7 dni od zmiany zapisów. Dalsze korzystanie z produktów cyfrowych lub usług cyfrowych Administratora oznacza zapoznanie się i akceptację wprowadzonych zmian Polityki Prywatności. W przypadku w którym Użytkownik/Klient nie będzie się zgadzał z wprowadzonymi zmianami, może zarządać od Administratora zaprzestania przetwarzania Danych Osobowych – w tym celu powinien przesłać taką informację na adres: klasyczniedietetycznie@gmail.com lub pisemnie na adres: Jerzy Górski, ul. Królowej Jadwigi 12/2, 47-232 Kędzierzyn-Koźle.
- Wprowadzone zmiany w Polityce Prywatności będą publikowane na tej podstronie.
- Wprowadzone zmiany wchodzą w życie z chwilą ich publikacji 01.12.2024 r.